Home / Bez kategorii / CZAS NA BASEN! – PORADY TYLKO DLA KOBIET

CZAS NA BASEN! – PORADY TYLKO DLA KOBIET

14780,czas-na-basenjpg

Wyprawa na basen jest świetnym sposobem zarówno na poprawę swojej kondycji, wymodelowanie sylwetki, jak i spędzenie kilku godzin w naszym ulubionym stroju kąpielowym! Niezależnie od tego, czy pływając czujecie się jak ryba w wodzie, czy chodzicie tam wyłącznie w celach rekreacyjnych, by zrelaksować się w saunie lub w jaccuzi, nasze rady zmienią wasze podejście do basenu!

Dlaczego warto chodzić na basen

Jeśli nie jesteście przekonane do basenów, powinnyście poznać pozytywny wpływ pływania na nasz organizm. Przede wszystkim na basenie w ciągu godziny można spalić ponad 500 kcal! Jest to porównywalna liczna kalorii spalanych w trakcie godziny biegu. Same powiedzcie, czy na basenie leje się z nas pot, bolą nogi i naprawdę, ale to naprawdę chcemy tylko dotrzeć do domu?

Pływanie świetnie modeluje sylwetkę oraz pomaga zwalczyć bóle kręgosłupa. Jeśli prowadzicie siedzący tryb życia lub obawiacie się o swoją sylwetkę, wyjście na basen powinno być na stałe wpisane w wasz harmonogram. Dzięki pływaniu poprawia się również wydolność płuc, kondycja, a przy okazji nasze ciało rozluźnia się i odpręża, usuwając nadmiar codziennego stresu.

Jak można się domyślić różne style pływania mają inny wpływ na zdrowie. Przede wszystkim najlepsze efekty daje pływanie z głową zanurzoną pod wodą. Jeśli lubimy pływać żabką odkrytą, nasz kręgosłup będzie się niebezpiecznie wyginał. Podobnie sprawa wygląda w pozostałych przypadkach. Jeśli nie umiemy za bardzo pływać, najbezpieczniejszym stylem będzie grzbiet, gdyż kręgosłup odpoczywa, a pracują nasze ręce i nogi. W trakcie pływania kraulem spalamy najwięcej kalorii, jednak jest on równocześnie najtrudniejszych technicznie stylem.

Jeśli nie jesteście urodzonymi pływaczkami, zawsze możecie wybrać się na lekcje pływania lub zapisać się na aquaareobic. Kto powiedział, że na basenie trzeba wyłącznie pływać, by spalić nadmiar kalorii?

Nie każdy strój kąpielowy nadaje się na basen

Powinnyście już znać podstawowe sposoby na określenie swojego typu sylwetki, który determinuje wybór stroju. Na basenie warto jednak zwrócić uwagę nie tylko na to, czy strój pasuje do nas i uwydatnia nasze atuty, ale czy nie będzie utrudniał pływania!

Przede wszystkim strój powinien być dopasowany, chyba że chcecie w trakcie pływania zostać topless lub co gorsza zupełnie nago… Każda kobieta, która wybrała dla siebie niedopasowany strój doskonale wie o czym mowa. Pod naporem wody mogą się dziać przeróżne rzeczy, chyba że jesteście zdecydowane wyłącznie na rekreacyjne dryfowanie na powierzchni wody.

Jeśli nosicie strój typu push-up powinnyście uważać podwójnie, gdyż w trakcie szybkiego pływania miseczki mogą nabierać wody uniemożliwiając spokojne uprawianie sportu. Warto zwrócić uwagę na kolor stroju. Jeśli do tej pory używałyście stroju wyłącznie do suchych kąpieli słonecznych, lepiej sprawdzić już w domu, czy po zamoczeniu nie pokazuje on zbyt wiele. Dzieje się tak szczególnie z białymi strojami kąpielowymi.

Jeśli lubicie swój strój kąpielowy, jednak nie nadaje się on szczególnie na wyprawy basenowe, lepiej zaopatrzyć się w drugą sztukę przeznaczoną typowo do pływania. Na basenie świetnie sprawdzają się stroje jednoczęściowe oraz dwuczęściowe bez zbędnych aplikacji.

Praktyczne wskazówki, o których mogłyście nie wiedzieć

Każdy kto był przynajmniej raz na basenie doskonale wie jak z niego korzystać… Czy aby na pewno? Czy zdajecie sobie sprawę, że wiele przepisów regulaminowych, których często nie przestrzegamy, ma swoje praktyczne zastosowanie?

Przede wszystkim koniecznością jest opłukanie swojego ciała przed wejściem do wody. Nie chodzi tutaj wyłącznie o względy higieniczne, ale również o to, że chlorowana woda bardzo wysusza skórę. Wzięcie prysznicu przed zamoczeniem ciała w basenie uchroni naszą skórę przed nadmiernym wchłanianiem chlorowanej wody. Można również zastosować krem na ciało, jednak istnieje spore prawdopodobieństwo, ze rozpuści się on w wodzie powodując jej zabrudzenie.

Druga sprawa to klapki, które powinnyśmy założyć po to, by ochronić swoje stopy przed grzybami i bakteriami. W środowisku wodnym rozwija się ich szczególnie dużo, dlatego lepiej pomyśleć o tym zawczasu, niż borykać się potem z problemami skórnymi.

Jeśli jesteśmy wytrwanymi pływaczkami, powinnyśmy zawsze pamiętać o okularach i czepku. Nie ma co ukrywać, chlor negatywnie wpływa zarówno na nasze oczy jak i włosy. Nie trudno zauważyć, że po jakimś czasie oczy stają się wysuszone, zaczerwienione i pieką, a wysychające włosy zamieniają się w strąki. Aby tego uniknąć należy pamiętać zawsze o okularach i czepku. Oczywiście jeśli nie lubimy pływać z głową pod wodą możemy pozwolić sobie na więcej swobody – choć włosy powinny być zawsze spięte na czubku głowy, by ograniczyć ich kontakt z chlorem.

Jesień i zima to najlepszy czas na basen

Niestety ciepły sezon już za nami, dlatego możemy tylko pomarzyć o spacerach po piaszczystej plaży i opalaniem się nad rzeką. Gdy za oknami panuje mróz warto wybrać się na kryty basen, który nie tylko poprawi nasz humor, ale pomoże zadbać o smukłą, piękną sylwetkę przez cały rok. Pamiętajcie o tym, że dobra zabawa na basenie wymaga odpowiedniego przygotowania: dopasowany strój, ręcznik, klapki, okulary napój i coś na ząb, może być baton energetyczny wskazany przy wysiłku lub owoce. Drogie dziewczyny: spalania tłuszczu czas zacząć!

czas_na_basen_poradni_lavel

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *