Home / Bez kategorii / Zdrowe przekąski, które pomogą ci utrzymać formę z wakacji

Zdrowe przekąski, które pomogą ci utrzymać formę z wakacji

jedzonko

Przed wakacjami dzielnie chodziłaś na siłownię, żeby z dumą nosić swoje ulubione bikini na urlopie. Udało ci się wypracować to, co sobie założyłaś, ale zaczyna być coraz trudniej. Obawiasz się, że już niebawem nadejdzie jesienna chandra, krótsze dni, a ty zakopiesz się pod kocem ze słoikiem nutelli, a świetna figura odejdzie znacznie szybciej niż się pojawiła.

Nie martw się na zapas! Doradzimy ci, jakie smaczne i zdrowe przekąski możesz wybrać zamiast chipsów, pizzy i czekolady. Dzięki temu, podczas kolejnego Sylwestra nie będziesz musiała (znowu!) obierać utraty wagi jako twój cel na przyszłość i noworoczne postanowienie. Pamiętaj, że zdrowe nawyki żywieniowe mogą uchronić cię przed kilkumiesięcznym, morderczym treningiem, kiedy znów postanowisz, że musisz zadbać o formę przed wakacjami.

1. Świeże warzywa z twarożkowym dipem

Pokrój w podłużne paski swoje ulubione warzywa (paprykę, marchew, ogórka, seler naciowy), żeby można było wygodnie zanurzać je w dipie. Smaczny i zdrowy twarożek zrobisz mieszając jogurt naturalny z chudym serem i dodając przypraw do smaku (najlepiej sprawdzi się szczypta soli, czosnku i pieprzu ziołowego). Możesz wzbogacić swój dip o poszatkowaną natkę pietruszki, koperek, bądź szczypiorek.

marchewka

2. Owocowy koktajl

Zrobisz go miksując w blenderze swoje ulubione owoce.  W każdym sezonie będzie to coś innego, więc nigdy ci się nie znudzi. Sprawdzone połączenia to, np. banan, ananas i mango lub jabłko, banan i kiwi. Na zimowe wieczory możesz natomiast wybrać domowego Kubusia – zrobisz go blendując ugotowaną marchew z jabłkiem i bananem, a potem podgrzewając w rondelku z dodatkiem imbiru, soku z cytryny i cynamonu.

owocki

3. Rozgrzewająca zupa krem

Najlepsza będzie z dyni lub z marchewki. Wystarczy, że ugotujesz bulion warzywny i dodasz wystarczająco dużo jednego z wymienionych składników, by grał w zupie pierwsze skrzypce. Kiedy zupa się ugotuje, odczekaj chwilę aż wystygnie, zblenduj wszystko i ponownie zagotuj. Nie zapomnij o rozgrzewającej przyprawie – imbirze! Taką zupę krem możesz udekorować jogurtem naturalnym i natką pietruszki.

zupka

4. Sałatka z twoich ulubionych warzyw z kurczakiem

Wybierz swoje ulubione warzywa i na kolację zaserwuj sobie pożywną sałatkę ze smażonym kurczakiem (jedna łyżka oliwy wystarczy!). My proponujemy, byś zamieniła tradycyjną sałatę na liście szpinaku i dla wyrafinowanego smaku dodała owoce granatu lub kawałki pomarańczy. Do takiej sałatki świetnie sprawdzi się musztardowo-miodowy sos z dodatkiem soku z cytryny.

salatka

5. Porcja zdrowia na start – musli z orzechami i owocami

W końcu śniadanie to najważniejszy posiłek dnia, dlatego warto zadbać o to, by było jak najbardziej pożywne i zdrowe. Wybierz pełnoziarniste musli i jogurt naturalny, dodaj do nich porcję odżywki dla twojego mózgu, czyli garść orzechów. Na końcu możesz dołożyć trochę swoich ulubionych sezonowych owoców, które osłodzą twój posiłek.

sniadanko
Jeśli uda ci się zastąpić niezdrowe przekąski proponowanymi powyżej daniami na pewno twoja figura pozostanie piękna na dłużej. Zdrowe odżywianie zaowocuje też lepszym samopoczuciem, kondycją fizyczną i psychiczną – nie będziesz miała w końcu wyrzutów sumienia, że znów złamałaś swoją dietę! Być może znasz inne świetne przekąski, które sprawdzą się jako zamiennik słodyczy i fast foodów, jeśli tak, koniecznie podziel się z nami swoim przepisem!

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *